Paraty Tech and Sojern Partner to Drive Direct Bookings for Hotels

February 24, 2021

LONDON – Feb 25, 2021 –

Paraty Tech , a leading booking engine and tech provider focused on increasing hotels online direct sales, and Sojern, a leading provider of digital marketing solutions for travel, have partnered to provide an integrated offering to help hotels drive direct bookings in an efficient and cost effective way.

Josh Beckwith, Senior Director, Strategic Accounts and Partnerships at Sojern said, “Our favourite partnerships are the ones that deliver real value for our clients. We truly believe the combination of Sojern’s outstanding direct demand solutions across display, social, search and META—teamed with a website that delivers fantastic conversion rates, thanks to the Paraty Tech solutions suite—is a fantastic collaboration for any hotel aspiring to drive more bookings, revenue and loyalty from their website and digital investments.”

Combining resources, data, knowledge and tools, the partnership will create a strong opportunity for a higher customer conversion rate. This is achieved by targeting audiences accurately through programmatic campaigns based on actual travel intent, in real time. The ultimate goal is the same—to drive direct bookings from travellers in existing and new markets.

Paraty Tech’s solutions are 100 percent focused on sales, with its booking engine as its flagship offering, providing a range of solutions—from web page design to the development of its own revenue management tools, including various online marketing services. Together, the partnership will deliver a high and reliable conversion rate for the market. Daniel Sánchez, Chief Revenue Officer at Paraty Tech said, “The formula that we intend to implement through this strategic partnership is as simple as it is effective: quality traffic, plus a high conversion rate, resulting in high doses of direct sales.”

Both companies have participated in industry events together, more recently Pabellon 8, a virtual tourism and technology fair, organised by Paraty Tech. To find out more about the partnership between Paraty Tech and Sojern, contact us here.

__________________________________________________________________________

NOTA DE PRENSA / Málaga, 25 de febrero de 2021

Paraty Tech y Sojern establecen una alianza estratégica para seguir potenciando la venta directa hotelera

Los caminos de Paraty Tech y Sojern, dos gigantes tecnológicos, principales exponentes de la cultura de la venta directa hotelera, se han cruzado en numerosas ocasiones en el pasado. En este sentido, se les ha podido ver juntos en diversos webinars y mesas de debate, o más recientemente, compartiendo protagonismo en Pabellón 8, feria virtual de turismo y tecnología, organizada por Paraty Tech, en la que Sojern participó activamente como empresa patrocinadora.

Ahora, ambas tecnológicas han decidido ir un poco más allá, formalizando un acuerdo de colaboración llamado a potenciar su competitividad y eficiencia actuales, por medio de la puesta en común de recursos, datos, conocimientos y herramientas. Siempre con el objetivo común en mente de favorecer el incremento exponencial de la venta directa de los hoteles, esta unión de especialidades constituye el refuerzo definitivo para la medición y el control de cada una de las etapas del proceso de la intención de compra del viajero, así como para el análisis conjunto de los factores que condicionan las distintas fases del funnel de conversión.

Desde Sojern se definen como expertos en la mercadotecnia de viajes. Según Richard Cottrell, Director Comercial en Sojern, “gracias a nuestro plataforma tecnológica, Sojern Traveler Platform, aprovechamos los datos de intención de viaje en tiempo real y algoritmos de machine learning, para ejecutar campañas programáticas de display, mobile, video, redes sociales, etc., con un claro objetivo: personalizar el mensaje y asegurar la generación de tráfico de calidad al canal directo”.

Por su parte, las soluciones de Paraty Tech, 100% focalizadas en la venta, con su motor de reservas como buque insignia, abarcan desde el diseño de páginas web, hasta el desarrollo de herramientas propias de revenue management, pasando por diversos servicios de marketing online que, conjuntamente, garantizan una de las tasas de conversión más fiables del mercado. En palabras de Daniel Sánchez, Chief Revenue Officer, “la fórmula que pretendemos implementar por medio de esta alianza estratégica es tan sencilla como efectiva: tráfico de calidad, más gran tasa de conversión, igual a dosis elevadas de venta directa”.

Las marcas Paraty Tech y Sojern, por tanto, parecen estar destinadas a avanzar de la mano a lo largo de los próximos años, durante los cuales será cada vez más habitual encontrarlas alternando protagonismo en sus respectivos canales de comunicación. Ambas coinciden también en la idea de que esta nueva andadura, como parte de las acciones previstas en sus planes de expansión internacional, facilitará su acceso a nuevos mercados, y ayudará a asentar posiciones en aquellos en los que ya operan en la actualidad.

About Sojern

Sojern is a leading digital marketing platform built for travel marketers. Powered by artificial intelligence and traveler intent data, Sojern activates multi-channel marketing solutions to drive direct demand. 10,000 hotels, attractions, tourism boards and travel marketers rely on Sojern annually to engage and convert travelers around the world.

About Paraty Tech

Paraty Tech is a technology services company focused on increasing the online direct sales of hotels and other tourist accommodation establishments. Paraty Tech takes part in the hotels’ commercial strategy in order to boost the number of bookings made through its official website, through the implementation of the booking engine, revenue management solutions, web design and online marketing services.

PRESS CONTACTS:

Paraty Tech

Daniel Romero

Director de Comunicación

Tlf. (+34) 666 59 20 08

Skype daniel.paratytech

Whatsapp Business (+34) 952 230 887

comunicacion@paratytech.com

Sojern

Americas:

Scott Thornburg

scott.thornburg@sojern.com